Red Dot-díjat nyert Balogh Balázs média designer a Budapest Design Week számára tervezett arculattal

2021. 08. 04. 15:36 Hírek

Kihirdették az idei Red Dot Design Award nyerteseit. A díjazottak között kétszer is szerepel Balogh Balázs média designer, a Studio That’s it. alapítójának neve, akinek a Budapest Design Week 2019. évi fesztiváljára készített arculatát, valamint Huzella Júlia színművésszel közös projektjét, a Tíztőlmesét is jutalmazta a szakmai zsűri.

A Red Dot Design Award a nemzetközi designszcéna egyik legrangosabb nemzetközi elismerése, amelyet minden évben az adott év kiemelkedő projektjeinek, márkáinak és tervezőinek adnak át.

Idén Balogh Balázs Budapest Design Week (Design Hét Budapest) 2019 számára készített arculatát hozta ki egyik győztesnek a zsűri Brands & Communication Design szekcióban, Brand Design & Identity kategóriában, amely a legjobb márkákat és kreatív munkákat ismeri el. A döntést neves ügynökségek és vállalatok képviselőiből, valamint kiemelkedő tervezőkből összeálló szakmai zsűri hozza meg. A Brands alkategóriában összesen 37, míg a Communication Design szekcióban 18 műfajban nevezhették projektjeiket a vállalkozások vagy a tervezők.

Balázsnak három kikötésnek kellett megfelelnie a tervezés során: a Vargha Balázs által tervezett Design Hét Budapest logót, az eseménysorozat jellemző színét, a Pantone Warm Red-et kellett használnia, valamint az elkészült tervnek kapcsolódnia kellett a Design Week 2019 témájához, a flow-hoz.

A tervező a fent leírt követelményeket szem előtt tartva egy piros pontokból felépülő, hullámzó mintarendszert hozott létre, amellyel egy olyan generatív és parametrikus arculatot alakított ki Forrai Brigitta programozó közreműködésével, ami Magyarországon formabontónak számít. A különleges megoldásnak köszönhetően a pöttyök felülettől függően változtatták mozgásukat és méretüket, így lényegében állandó interakcióban álltak a felhasználóval.

A Red Dot zsűrije mindemellett Balázs és Huzella Júlia színművész közös projektjét, a Tíztőlmesét is értékelte a Digital Solutions – Design in Times of Transformation kategóriában, amelynek keretében a kommunikáció és interakció módját megváltoztató digitális megoldásokat díjazzák.

A mesecsatorna 2020-ban, a koronavírus okozta korlátozások során született. A Tíztőlmese mai magyar meseirodalmat és népmeséket dolgoz fel Huzella Júlia előadásában, az így készült videós tartalmakat pedig bármilyen digitális eszközről lejátszhatjuk. A célközönség a 3-6 éves korosztály, és ún. Meséspolcokról válogathatunk a történetek közül.

Galéria