Így zajlott az idei Start Up Guide LIVE

2021. 10. 19. 16:42 Hírek

A Magyar Formatervezési Tanács legnépszerűbb projektjei közé tartozó Start Up Guide ismét online előadássorozattal jelentkezett a Budapest Design Weeken. A Start Up Guide LIVE! október 12-13-án a kreatív kis- és középvállalkozók számára hat változatos, szabadon elérhető és letölthető előadással készült a vállalkozások válságfeldolgozását és az online értékesítés változásait a középpontba állítva.

A Start Up Guide LIVE első napján a desk research módszertanáról, a trendek felismeréséről és a megszerzett információ hatékony felhasználásáról beszélgettek a meghívott vállalkozók és szakértők. Kiemelt figyelmet kaptak a finanszírozási formák is, a startupok inkubációja, valamint a kockázati tőke nyújtotta lehetőségek.

Molnár Péter (Maform) és Kiss Dániel (ProtectOne) alapító-ügyvezetők prezentációján keresztül a résztvevők a legfrissebb piaci trendekkel és az ezekhez legjobban alkalmazkodó struktúrákkal ismerkedhettek meg: a vállalkozók arról beszéltek, hogyan érvényesíthető egy jó ötlet, hogyan segítenek ebben a research eszközök és mire jók a nyilvános adatbázisok. Hűvös Ágnes, a Karson Consulting senior partnere, Himer Csilla mikrovállalati üzletágvezető és Czirjék Kati, az Angyalkaraván alapítója arról osztották meg tapasztalataikat, hogy mikor és hogyan érdemes módosítanunk az üzleti terven, és hogyan ismerhetjük fel, mikor van szüksége változásra cégünk stratégiájának. Török József, a Hiventures Divat & Design Tőkealapért felelős vezérigazgató tanácsadója és Zsigmond Dóra, a ZSIGMOND DORA menswear alapítója a finanszírozási stratégiákat vették górcső alá. Melyik forrástípus illik legjobban a cégünkhöz, mit jelent a kockázati tőke, és milyen szempontokat vesznek figyelembe a befektetők? — többek közt ezekre a kérdésekre is választ kaphattak az érdeklődők.

A második nap programja egy kiemelten fontos területet, az online értékesítés változásait követte le az előadásokon: hogyan lesz a fogyasztói tölcsérből homokóra, hogyan alakul át a B2C D2C-vé, és hogyan reagáljon erre egy kicsi kreatívipari vállalkozás? Büttl Krisztián marketing igazgató (Bestbyte/Office Depot/PlayIT Store/MEEX) és Rácz Anikó alapító (Hannabi) diskurzusa azt tárta fel, hogyan válik valaki érdeklődőből vásárlóvá, hogyan befolyásolja a folyamatot az ügyfélélmény, és miért fontos a konverzió fogalma. Elek Márton (Brand Tailor) és Illéssy Lenke (Ille-olla) alapítók a meglévő vásárlók megtartására helyezték a hangsúlyt, külön kitérve a remarketing eszköztárára. Vető Balázs (Fisherman’s) és Kaszap Atilla (Kobuci) alapítók a különálló online sales és marketing eszközök, valamint a fizetési és logisztikai alkalmazások rendszerben való használatához adtak támpontokat, valamint végigvezették a nagy platformok használatában rejlő lehetőségeket is.

A Start Up Guide LIVE! interaktív előadássorozata bármikor újra megtekinthető a Start Up Guide Facebook oldalán.