Két huszonéves lány, Panni és Dodó 2019 őszén gondolt ugyanarra: saját készítésű, low waste bevásárlózsákokat szeretnének varrni a nejlonzacskók helyett, amiket mindenhol látni.

Dodó akkoriban kezdett varrogatni, Panni pedig már régóta szeretett volna, és a mintatervezést is ki akarta próbálni. Alig két hét alatt összeállt a brand, megszerezték a varrógépeket, és leadták az első egyedi, termékeiket ikonikussá tévő anyagrendelésüket is. És persze a mottójukat is kitalálták, ami az a bizonyos ,,Szűnjön meg a műanyag!”. Az ötlet nem egyedülálló, hiszen (szerencsére) egyre többen készítenek ökozsákokat, azonban Panniék szeretik, ha története is van egy-egy szütyőnek, ezért személyiséggel ruházzák fel és a lehető legnagyobb jókedv mellett készítik el őket. A kezdetek óta már kenyereszsákok, tolltartók, újraszalvéták, hátizsákok és re-pólók is a kollekció részét képezik.

A Budapest Design Week során Panni tervezői-grafikusi aspektusból, Dodó pedig fotós-videós-operatőri szemszögből is mesél a vállalkozásról. Hogyan valósítsd meg hirtelen jött ötleteidet? Hogyan kapcsold össze a fenntarthatóságot és a designt úgy, hogy azzal jobbá tedd a jövőt? Hogyan indíts vállalkozást gyermek és egyetem mellett? Lehet-e barátokként márkát vezetni? Ezekre a kérdésekre keresik a választ, miközben elmesélik a történetüket, tapasztalataikat, és reményeik szerint nagy adag motivációt és önbizalmat is tudnak adni annak, aki még nem elég bátor ahhoz, amihez ők lelkesek voltak.

Galéria