A Trendmuse Agency kreatív ügynökség és trendiroda négy különböző divat tematikájú előadást kínál az érdeklődők számára.

A Budapest Design Week „New Standards” hívószavára reflektálva olyan tervezőket, divatszakmai témákat mutatnak be, amelyek alapjaiban megváltoztatták a mai divatot, illetve a divatszektor jövőbeli új irányainak lehetséges kifutásaira keresik a választ.

Az első előadás Jean-Paul Gaultier francia divattervezőről szól, aki a hetvenes évek végén robbant be a divatvilágba, és fenekestül felforgatta azt. Gyakran humoros, sokszor avantgárd kollekciói mellett számos ikonikus ruhadarabot köszönhetünk neki, kivételes couture-szabászati tudása pedig nemcsak világhírűvé tette, hanem teljesen át is formálta azt, ahogyan ma a divatról gondolkodunk.

Yves Saint-Laurent pályája a második előadás témája. A francia divattervező a nemek egyenlőségét hirdette, forradalmasította a nők megjelenését, nevéhez jó pár korszakalkotó sziluett fűződik, melyek mind a mai napig hatással vannak a divatra.

A női hát a divatban című előadás az öltözékek hátára koncentrál a Back Side párizsi divatkiállítás bemutatásán keresztül. A hátunk ugyanis az egyetlen olyan testrészünk, amelyet nem tudunk megérinteni, nem láthatjuk soha igazán, és elmondható róla, hogy „ki van szolgáltatva” mások érintésének, tekintetének. A divat viszont folyamatosan játszik a ruhák hátával, így az előadás olyan nagy tervezők munkáin keresztül mutatja be e testrészünket, mint például Givenchy, Yamamoto, McQueen, La Roche, Jean-Paul Gaultier és még sokan mások.

A New Standards – A divat jövője témában a divatszektor aktuális válságának megoldásait és a már napjainkban kibontakozó jövőbeli trendek széles palettáját ismerhetik meg az érdeklődők. A fenntarthatóság kérdése, a mesterséges intelligencia, a közösségi média előretörése, a biotextilek és más textilipari innovációk, technológiai újítások nagyon izgalmas képet festenek le a jövő divatjáról.