Mitől egyedi és autentikus egy borkóstolás, és mitől teljesen más élmény egy online platformon? Miért elképzelhetetlen, hogy egy eladó utánunk szaladjon a boltból, és figyelmeztessen: a kosarunkban hagytunk egy terméket, biztosan nem szeretnénk megvenni?

Az elmúlt egy évben többször kerültünk olyan helyzetbe, hogy azon kellett gondolkodnunk, hogyan helyettesítsük szokásainkat (hogyan vásároljunk, ha nem nyit ki a kedvenc boltunk, vagy hogyan pótoljuk a koncertélményt koncertek nélkül). Azonban az, hogy mi a megfelelője egy adott élménynek más helyzetben, más kontextusban (például digitálisan), egyáltalán nem evidens. Mi lenne, ha egy étteremben ülve a főzési szakasz minden lépéséről értesítene bennünket a pincér? Vagy mi lenne, ha a Nagyi online is át tudná adni a sárga csekket az unokáknak? Hogyan nézne ki a Facebook görgetése élőben? A Fontira ilyen és ehhez hasonló témákat felvetve invitálja élménytervezésre a résztvevőket, melynek során inspiráló trendek, példák és viselkedési minták mentén járják végig a tervezési folyamatot. A designeszközök széles tárházával lehetőség nyílik végiggondolni, melyek azok a kis tényezők, amik meghatározzák online és offline élményeinket, miket nevezünk autentikus pillanatoknak és hogyan (nem) lehet „tükörfordítani” a két csatorna között.

Galéria