A Maker’s Red Box programjában azokat a témára fogékony pedagógusokat, szakembereket, érdeklődőket szólítja meg, akiket foglalkoztat, hogy miként lehet az oktatás szerves része a klímaváltozásról, a globális felmelegedésről való ismeretszerzés, valamint miként lehet a designgondolkodással rávezetni a gyerekeket arra, hogy tevékeny alakítóivá váljanak Földünk jövőjének.

Az innovatív oktatásfejlesztéssel foglalkozó műhely az alkotópedagógia módszereivel kerettörténetre épülő, digitális technológiákat és kézi alkotóeszközöket egyaránt alkalmazó tananyagokat fejleszt gyermekek számára. Következő tananyagként a globális felmelegedést választotta témájául, azzal a céllal, hogy oldja a témával kapcsolatban kialakult félelmeket és felmutassa az egyéni és társadalmi felelősségvállalás lehetséges módjait. A Global Warming tananyagban a gyermekek játékos feladatokon keresztül sajátíthatnak el digitális technológiákat, például a 3D-tervezés és -nyomtatás, -lézervágás, -programozás készségeit, miközben megértik és átlátják a klímaváltozás okozta komplex jelenségek összefüggéseit. Méréseket végeznek, terveket készítenek, vitáznak és kutatnak, mely tapasztalatok mind egy fenntarthatóbb életmódra készítik fel őket.

A workshop résztvevői nyomtathatnak saját tervezésű korallt, ami az óceáni savasodás okozta hatásokat szemlélteti, de megismerhetik a mikroelektronika adatvizualizációs lehetőségeit, vagy például azt is, mire alkalmas a lézervágó. A programot a tananyag fejlesztéséhez felkért szakértőkkel történő (online is lebonyolítható) beszélgetés zárja, Nagy Balázs geográfus, egyetemi oktató és Varga Attila humánökológus részvételével. A workshop eredményeit is szemléző beszélgetés arra mutat rá, hogyan lehet a tárgyalkotás és a tervezői gondolkodás segítségével, módszereivel a globális felmelegedés témakörét iskolai környezetben tárgyalni.

A workshopot követő beszélgetés minden érdeklődő számára nyitott.

További információk a feltüntetett Facebook-eseményben.

Galéria