A Budapest Design Week 2021 középpontjában a világjárvány utáni „szép új világ” áll, melynek kialakításában döntő szerepet kapnak a designerek.

Az utóbbi évtizedben jelentősen megváltoztak kapcsolattartási és vásárlási szokásaink, előtérbe kerültek a helyi árucikkek, felértékelődött a társadalmi kapcsolatok, az összetartozás szerepe, átalakultak az otthonaink, a szórakozási formáink, közlekedési szokásaink és munkahelyeink, nőtt a szociális érzékenységünk, és mindennél fontosabbá vált vállalati és egyéni szinten is a fenntarthatóság alapelve.

E változások, hangsúlyeltolódások többé vagy kevésbé látványosan ugyan, de mind hosszú ideje jelen vannak az életünkben – a 2020-ban kitört Covid-járvány és az azt követő hónapok eseményei „mindössze” felgyorsították térnyerésüket, láthatóságukat, elfogadottságukat.

Évek óta inspirálják ezek az új vetületek és értékek a designereket is, akiknek legfiatalabb generációja már az iskolapadban magába szívja a fenntarthatóság, a szociális érzékenység és a társadalom több értelemben vett mobilitásának szempontrendszerét. Ők pontosan tudják, hogy a járvány utáni időszak kivételes lehetőséget biztosít arra, hogy a jövőt emberközpontúbbá, emberléptékűbbé tegyük – mi pedig abban vagyunk biztosak, hogy ebben a folyamatban kiemelkedően fontos szerep jut majd a designereknek.

Központi kiállításunkon 30 fiatal 30 év alatti hazai designernek adunk lehetőséget a bemutatkozásra. Olyan tervezőket kerestünk, akiknek projektjei egytől egyig a fenti „new standards” szellemiségében fogantak, és a nyugati világ jelenlegi és jövőbeli, komplex társadalmi és életmódbeli kihívásaira reagálnak – a legkülönbözőbb műfajokban, szakterületeken, megközelítésekkel és módokon. A kiállított munkák között számos piacérett darab mellett merész, fantáziadús koncepciók is helyet kaptak a mozgáskorlátozottak számára tervezett ruháktól a futurisztikus hűtőszekrény-vízióig, az egyedi vízkeringető rendszerig és a zero waste elv alapján gyártható bútorok terveiig.

Kurátor: Osvárt Judit

Galéria