Az utóbbi évtizedben jelentősen megváltoztak kapcsolattartási és vásárlási szokásaink, előtérbe kerültek a helyi árucikkek, felértékelődött a társadalmi kapcsolatok, az összetartozás szerepe, átalakultak az otthonaink, a szórakozási formáink, közlekedési szokásaink és munkahelyeink, nőtt a szociális érzékenységünk, és mindennél fontosabbá vált vállalati és egyéni szinten is a fenntarthatóság alapelve. E folyamatok mind hosszú ideje jelen vannak az életünkben – a Covid-járvány ’mindössze’ felgyorsította térnyerésüket.

Kiemelkedően érdekes és innovatív terület a design területén is a digitalizáció. Napjainkban, amikor a legismertebb divatmárkák avatarok számára terveznek (és árusítanak) ruhákat a virtuális valóságban, és amikor az NFT-knek köszönhetően egy kizárólag digitálisan létező alkotás is csillagászati összegekért adható el, a design nagyobb kihívás előtt áll, mint valaha.

De hogyan készülhet fel erre a folyamatra egy hazai designer? Milyen lehetőségeket, távlatokat nyit meg egy hazai vállalkozás előtt a digitalizáció, melynek beruházási költségei az esetek jelentős részében elenyészőek a hagyományos eszköz- és alapanyagköltségekhez képest? És hol van a design, digitális művészet és üzlet határa ezeken az új területeken?

Előadásainkon és kerekasztal-beszélgetéseinken ezekre a kérdésekre is megkísérelünk válaszokat adni.

Résztvevők:

Hevesi Annabella, formatervező

Etentuk Udeme, vállalkozó, az ARe alapítója

Szécsi László, a BME Irányítástechnika és Informatika Tanszékének docense

a Hiventures képviselője

Moderátor: Joós Andrea, tudománykommunikáció-specialista

Galéria