A fesztivál nem jöhetett volna létre a BDW alapítói, szakmai partnerei, munkatársai – közössége nélkül. Sorozatunkban a rendezvény kiemelt pillanatait, értékeit, eredményeit idézik fel a létrejöttéhez hozzájáruló megszólított közreműködőink. Ezúttal Tábori-Simon José tervezőgrafikus, aki négy évig gondozta a designfesztivál arculatát, mielőtt saját portfólióépítő platformot alapított volna.
Mit jelent Önnek a Budapest Design Week, miben látja a fesztivál szemléletformáló szerepét?
A kultúrának, a művészeteknek és így a designnak is szüksége van arra, hogy ünnepeljék. Kellenek az olyan események, amelyeken a hazai tervezőművészek bemutathatják legújabb projektjeiket, elismerhetik egymás munkáját, és eszmét is cserélhetnek. A hazai design elmúlt húsz éves megerősödésében egyértelműen fontos szerepe van a Magyar Formatervezési Tanács által 2004 óta évről évre megrendezett Budapest Design Weeknek.
Melyik év arculatán dolgozott a legszívesebben? Miben volt ez a feladat különleges?
A 2013-as, 10. évfordulós esemény arculatához készített anyagom volt a legfontosabb, hiszen ezzel nyertem el a szervezők bizalmát, ami további hároméves tervezési munkát eredményezett. A Budapest Design Map projektet is akkor indítottuk el, amelynek az arculatára nagyon büszke vagyok, nemzetközi szinten több elismerést is kaptam arra erre a munkára. Szerettem a többi, különböző tematikára épülő megoldást is, például a különféle csatlakozókkal, kábelekkel operáló „Átvitt értelem” arculatot 2014-ből, vagy a 2015-ös, leegyszerűsített bútorelemekből és kiegészítőkből összerakott „Home Sweet Home” tipografikus játékot is.
Mi a legszebb emléke a fesztivállal kapcsolatban?
Szakmailag a Budapest Design Map elindítása (print és app), megtervezése nagyon izgalmas feladat volt.
Hogyan befolyásolta a Budapest Design Week a karrierjét?
A tervezőgrafikusi szakmám mellett már előtte is több designnal kapcsolatos saját projektet vittem (print és online magazinok alapítása és kiadása), de miután lejárt a négyéves „ciklusom”, a designfesztivál hatására egy még nagyobb volumenű feladatba is bele mertem vágni: ez lett a 2016-ban elindított, a mai napig működő, hamarosan újabb szintre lépő ArtHungry online portfólióépítő platform és a hozzá kapcsolódó évente megrendezett díjpályázat. Az idén alapított, csomagolásdesignnal foglalkozó Stanc.art projektünkre szintén nagy hatással volt a BDW nagyszerű stábjával eltöltött időszak.
fotókredit: Tábori-Simon José