A MOME BeSteam! SZÖRNYÉPÍTŐ workshop keretében lépésről lépésre, mentorok segítségével veszik végig a résztvevők a Design Thinking módszertan alapjain: feltárás > értelmezés > ötletelés > kidolgozás. A kreatív csapatépítő feladatot követően elkezdenek egy kerettörténetbe illesztett szörnyet kreálni, aminek tulajdonságait különböző környezeti, biológiai hatások befolyásolják. A megfogalmazott karakterelemeket papírlapon 2D-ben majd forró izzószálas habvágóval 3D-ben térben megmodellezik. A képsíkrendszerekhez, kapcsolódó matematikai és geometriai tudások alkalmazásával egy speciális vetület nyomdaként használva a hab modelleket műszaki rajzot készítenek a diákok. A méretarányos kicsinyítést követően egy egyszerű 3D modellező program használatával digitalizálják a szörnyeket a csapatok. A számítógépben felépített figurákba egy apró mágnes helyét kialakítva 3D nyomatóval kinyomtatják a diákok a csapatjelvényként használható szörnyeket. Ezt követően prezentációt készítenek a kerettörténetbe illesztett főhőst és bemutatják a workshop eredményét a gyerekek.
A STEAM (Science – Technology – Engineering – Math -Art & Craft & Design) módszertan általános iskolák számára kifejlesztett élményalapú, játékos feladatok során integrálja a kreatív tárgyalkotás és a reál tantárgyak tudásanyagát. A módszer alapvetően arra a problémára reagál, hogy a tanulók között a reáltárgyak egyre veszítenek a népszerűségükből. A tanulók által sokszor nehéznek, “száraznak” vagy egyenesen haszontalannak tűnő tudáselemeket a STEAM-ben életszerű problémák kreatív megoldási folyamatán keresztül teszik relevánssá, átélhetővé; a diszciplínák együttes bevonásával, a különböző tudásterületek összekapcsolásával teremtik meg azt készségfejlesztő metodikát, amelyben egyszerre történik meg az elméleti tudásátadás, a kreatív készségfejlesztés, és a cselekedtető pedagógia által a tanulók motiváltságának fokozása.
fotókredit: MOME